۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵

مقاله‌ جنجالی ضدترامپ زیرتیغ انتقاد/تیتری برای ترساندن طبقه متوسط

مقاله‌ جنجالی ضدترامپ زیرتیغ انتقاد/تیتری برای ترساندن طبقه متوسط

مقاله‌نویس یک نشریه آمریکایی به‌دلیل انتشار مقاله‌ای که در آن رئیس جمهور سابق آمریکا را با دیکتاتورهای قرن بیستم مقایسه کرده است، هدف انتقاد گسترده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنه اپل‌بوم، عضو هیات تحریریه نشریه «آتلانتیک» پس از مقایسه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با دیکتاتورهایی همچون آدولف هیتلر، جوزف استالین و بنیتو موسولینی، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

این مقاله که می گوید ترامپ ادبیاتش را از برخی رهبران بدنام قرن بیستم وام می‌گیرد، در فضای مجازی و به طور ویژه از جانب حامیان ترامپ و شخصیت‌های سیاسی هدف تمسخر قرار گرفته است.

برخی نیز توجهات را به ارتباطات اپل‌بوم و عضویت وی در هیات مدیره سازمان «موقوفه ملی برای دموکراسی»، نهادی با فعالیت‌های مشابه اداره تحقیقات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) جلب کرده‌اند.

اپل‌بوم نوشته است که ترامپ برای توصیف مخالفانش از لغاتی همچون «حشرات موذی» استفاده می‌کند و اشارات او به «مهاجران غیرقانونی مجرم همچون حیوانات» انعکاس ادبیاتی است که دیکتاتورهای مذکور برای زدودن وجه «انسانیت» از انسان‌ها استفاده می‌کردند. عنوان این مقاله «ترامپ مثل هیتلر، استالین و موسولینی حرف می‌زند» جنجال زیادی را به پا کرده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ که رفته رفته خود را برای انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر (۱۵ آبان) مهیا می‌کند، با بی‌اهمیت خواندن این مقاله، آن را «اخباری کذب از طرق یک رسانه درجه سه» توصیف کرد.

گلِن گرینوود، یکی از فعالان رسانه‌ای درباره این مقاله نوشت که «وقتی هشت سال را صرف می‌کنید تا یک شخص را با هر نوع اسم بدی که می‌توانید از جمله هیتلر، بنامید و تلاش‌تان جواب نمی‌دهد، در نتیجه تصمیم می‌گیرید که او را یکجا با تمام آن اسامی خطاب کنید.» ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی «ایکس» نیز با استهزای این مقاله نوشت: نمی‌توانم جلوی خنده‌ام را بگیرم.

بِن کیو، مفسر و فعال محافظه‌کار انگلیسی نیز با حمله به این نشریه نوشت: عاشق این ایده هستم که دبیران تحریریه دور هم جمع می‌شوند و فکر می‌کنند که بیایید برای مقاله آنه اپل‌بوم، چنان تیتری بزنیم که رای‌دهندگان طبقه متوسط را واقعاً بترساند»!

مایک بنز، خبرنگار منتقد اپل‌بوم نیز او را به ترویج تبلیغات نهادهای اطلاعاتی متهم کرد و نوشت که «اپل‌بوم عضو هیات مدیره بدنام‌ترین شعبه تاریخ سی‌آی‌ای است»؛ جمله‌ای که به طور غیرمستقیم بر این موضوع دلالت دارد که مقاله‌های او اغلب با منافع امنیت ملی آمریکا همسو است.

کد خبر 6263545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha